Skip navigation
DSpace logo
  • Home
  • Browse
    • Communities
      & Collections
    • Browse Items by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Language
    • português
    • français
    • English
    • español
  • Sign on to:
    • My DSpace
    • Receive email
      updates
    • Edit Profile
logo UDO  />
</center>    
	</div>
	</div>
</div>	
                

<div class=
  1. UDOSpace - Universidad de Oriente/Venezuela
  2. 06. Consejo de Investigación (CIUDO)
  3. Revista SABER
  4. Revista SABER - Vol. 16 - Nros. 1 y 2 del año 2004
Please use this identifier to cite or link to this item: http://ri2.bib.udo.edu.ve:8080/jspui/handle/123456789/3829
Title: MÉTODOS Y MODELOS PARA EVALUAR SOFTWARE EDUCATIVO A NIVEL USABLE Y PEDAGÓGICO
Authors: Benigni, Gladys
Márquez, Rossana
Keywords: usabilidad
métodos heurísticos
software educativo
tecnologías educativas
usability
heuristic methods
educational software
educational technology
Issue Date: 2004
Publisher: Universidad de Oriente
Abstract: RESUMEN: La usabilidad y la pedagogía son dos elementos claves en un software educativo para lograr su objetivo. De tal manera que si no es usable, entonces el aprendiz tendrá problemas para realizar las actividades a nivel de interfaces, y si no es pedagógico, entonces se le deberá quitar el adjetivo “educativo”. Para asegurar que un software educativo cumple con estas características, es necesario evaluarlo con métodos que permitan obtener resultados precisos sobre la problemática que presentan. El propósito de la presente investigación, es ofrecer algunos modelos y métodos tanto usables como pedagógicos que permitan hacer evaluaciones a los software educativos a través de las distintas etapas de desarrollo de la aplicación. ABSTRACT: Usability and pedagogy are two key elements in educational software in order to reach its purpose. So, if it is not usable, then the apprentice will have problems to perform the activities at interfaces level and, if it is not pedagogical, then the adjective «educational» must be deleted. To make sure that educational software complies with these features, it is necessary to be evaluated with methods that allow to get accurate results over the problem they show. The objective of this study is to offer some usable as well as pedagogical models and methods, in order to evaluate educational software through the different stages of application development.
URI: http://ri2.bib.udo.edu.ve:8080/jspui/handle/123456789/3829
Appears in Collections:Revista SABER - Vol. 16 - Nros. 1 y 2 del año 2004

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
09-MÉTODOS Y MODELOS.pdf64,49 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools
 Portal Académico SIBIUDO

Repositorios Institucional de la Universidad de Oriente.
Configuracion y mantenimientos: Rafael Figueroa, Cesar Rodriguez, Pablo Ochoa y Marcos Ramírez